Најпре да вам кажем неколико речи о себи, а после и шта је то што ја у школи радим. Ја сам Тијана Симоновић и психолог сам у ОШ "Младост" из Врњаца. Основну школу сам завршила у Врњцима, управо ову у којој сада радим, а онда и Гимназију у Врњачкој Бањи. Психологију на Филозофском факултету у Новом Саду завршила сам, стекла звање дипломираног психолога и након тога започела са радом у основној школи. Свој посао обављам одговорно и професионално. Редовно пратим стручну литературу и стручно се усавршавам у различитим областима. Тренутно похађам вишегодишњу едукацију за психотерапеута из области Гешталт психотерапије - Гешталт студија Београд. Поседујем и лиценцу за рад у образовању.
ПСИХОЛОГ У ШКОЛИ
Посао психолога у школи није увек лако дефинисати. Психолог у школи је она особа која користи сазнања и методе из различитих области психологије и из других дисциплина како би на најбољи начин пружила помоћ и подршку пре свега ученицима, а затим и наставницима и родитељима везано за школу, боравак у школи, школовање, али и тешкоће свакодневног живота.
У оквиру сарадње са ученицима, посао психолога је да:
- саветом помогне ученику коме је помоћ потребна;
- препозна тешкоће и проблеме у понашању ученика, вршњачким односима, емоционалним, породичним проблемима и помогне им да их превладавају;
- путем разговора и радионица осмишљава и спроводи различите активности у школи који подстичу самопоуздање, учење социјалних вештина, учење вештина за ненасилно решавање конфликата, сузбијање предрасуда, итд.
- се као посредник укључи у решавање сукоба, уколико ученик има проблем са другим учеником и укаже обема странама на могућности сагледавања ситуације објективно и проналажења заједничког решења;
- подстиче толеранцију и прихватање различитости међу ученицима;
- да укаже на технике ефикасног учења уколико ученик има проблема са учењем, осмишљавањем или запамћивањем градива;
- да помогне уколико ученик има трему јавног наступа, или страх од неког наставника;
- да помогне у откривању и третирању проблема пажње и концентрације или неадекватног планирања времена и око личне организације.
- обавља и психолошку процену ученикових могућности током школовања, а нарочито приликом уписа ученика у школу у оквиру процене зрелости детета за полазак у школу.
У оквиру сарадње са родитељима посао психолога је да:
- ради са родитељима ученика ради подстицања и развијања родитељских компетенција;
- осмишљава и организује едукативна предавања која доприносе подстицању развоја дететових потенцијала и доприносе успешнијем образовању;
- обавља саветодавне разговоре и на тему одабира будућег занимања ученика, тј. уписа у средњу школу.
У оквиру сарадње са наставницима посао психолога је да:
- осмишљава и организује едукативна предавања за наставнике, која доприносе подстицању развоја дететових потенцијала и доприносе успешнијем образовању;
- пружа савете за превазилажење проблема у раду са ученицима, нарочито са онима којима је потребна додатна помоћ и подршка у раду;.
- пружа помоћ у планирању наставног садржаја за ученике
Поред свега тога, психолог обавља и неке додатне послове као што су вођење документације, припремање и писање извештаја и припрема за сопствени рад. Врло често школски психолог је особа која има потребне информације важне за рад школе. Као и сваки запослени у образовању, психолог је дужан да ради на свом личном и професионалном расту и развоју.
Врата школског психолога су отворена за свакога ко жели стручан, објективан и искрен савет, али ко је довољно отворен да иступи из постојећих шаблона у жељи да се лично развија и напредује, и да себи и другима прикаже најбољу слику себе.